راهنماي سفر به بدروم

جاذبه هاي گردشگري و ديدني ايران و جهان

راهنماي سفر به بدروم

۱۳ بازديد

راهنماي مسافرتي به بدروم | Travel Guide To Bodrum

بدروم سرزمين آب‌هاي ابدي است، جايي كه تا چشم كار مي‌كند نور و آب دنياي ديگر را رقم زده‌اند. شهري ساحلي در جنوب غرب تركيه كه در كنار درياي اژه موقعيت توريستي تور بدروم خوبي را پيدا كرده است.  واژه «بدروم» به معناي پايين است و از آنجائيكه اين شهر در پائين تركيه قرار گرفته است اين نام را يدك مي‌كشد. در اين شهر انتظار سفري متفاوت به تركيه را داشته باشيد، شهري با خانه‌هاي سفيد رنگ چيده شده كنار هم با كوچه‌هايي كه به دريا ختم مي‌شوند. اما قبل از سفر به هر نقطه اي از جهان داشتن اطلاعات كافي درباره جاذبه هايي كه در آن مقصد وجود دارد و همچنين چشم اندازي نسبت به رستوران ها و هتل ها و امكانات آنها از جمله نيازهايي است كه مسافران بايد در اختيار داشته باشند. در راهنماي سفر به بدروم قصد دارد تا اين قبيل از اطلاعات را در يك مطلب به طور جامع تهيه نمايد، ما را در سفر به كشور تركيه همراهي كنيد.

راهنماي سفر به بدروم

موقعيت جغرافيايي شهر بدروم

مطالب مرتبط:
معرفي فرودگاه بين المللي بدروم
هزينه هاي سفر به بدروم چقدر است؟

شهر بدروم در كشور تركيه از لحاظ جغرافيايي در استان موغله و در جنوب ساحل جنوبي بدروم نيز واقع شده است. مساحتي كه اين شهر در كشور تركيه اشغال كرده است حدود ۶۸۶ كيلومتر است و جمعيت آن مطابق با آمار سرشماري كه در سال ۲۰۱۳ انجام شده است حدود ۳۶ هزار نفر بوده است.

شهر بدروم

اطلاعات كلي در شهر بدروم

زبان رسمي: تركي استانبولي

واحد پول: لير تركيه

نوع برق شهري: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

كد كشور: ۹۰+

شماره‌هاي اضطراري: ۱۱۲

اختلاف ساعت تركيه نسبت به تهران: يك ساعت و نيم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌: فرودگاه بين‌المللي بدروم

 
شهر بدروم

آب و هواي شهر بدروم

با توجه به اينكه شهر بدروم داراي موقعيت جزيره اي هست، آب و هواي اين منطقه نيز مديترانه اي بوده و در تابستان ها آب و هوايي گرم و در فصل زمستان شرايط آب و هوايي معتدلي را مي توانيد در سفرتون به اين شهر ديدني انتظار داشته باشيد. اما اگر بخواهيم بهترين زمان سفر به شهر بدروم را بگوييم اواخر بهار و فصل تابستان همه چيز فراهم است تا در كنار ساحل شني زيباي اين شهر ديدني نهايت لذت را ببريد.

 
آب و هواي شهر بدروم

هزينه اقامت در شهر بدروم

در اين شهر هتل هاي متنوعي وجود دارد كه مي توانيد با توجه به ميزان بودجه و انتظاراتي كه از هتل خود داريد مي توانيد يكي از آنها را انتخاب كنيد. به غير از هتل، اقامتگاه هاي متنوعي هم در اين شهر وجود دارد كه بتوانيد با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادي برايتان مقرون به صرفه باشد، اما ديگر نيازهاي شما نظير امكانات مناسب و امنيت نيز نمي تواند در اين مدل اقامتگاه ها مانند هتل محيا باشد.

لازم به ذكر است كه آژانس مسافرتي الي گشت در اكثر نقاط دنيا داراي امكان رزرو هتل است و همچنين شما مي توانيد قبل از رزرو با مشاوران اين مجموعه كه به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نماييد. در ادامه راهنماي سفر به بدروم به چند هتل خوب در اين شهر اشاره خواهيم كرد.

 
هزينه اقامت در شهر بدروم

هتل هاي پيشنهادي در شهر بدروم

  • هتل ارسان | Ersan Resort & Spa

در شهر نسبتا كوچك بدروم هتل هاي خوبي وجود دارد كه شما بتوانيد اقامت مناسبي را در آنها داشته باشيد. يكي از اين هتل هاي كه مي خواهيم در راهنماي سفر به بدروم آن را معرفي كنيم، هتل ارسان است. اين هتل جزء بهترين ها در اين شهر است و هر آنچه كه لازم است داشته باشيد نيز وجود دارد.

شماره تلفن: ۰۰۹۰۲۵۲۳۱۶۸۹۸۰

وب سايت:www.wowhotels.com

آدرس: Bodrum Holiday Resort Otel، ۴۸۴۰۱ Yalı/Bodrum/Muğla، Turkey

هتل ارسان
  • هتل ياسمين بدروم | Yasmin Resort Bodrum

ديگر هتل پيشنهادي در راهنماي سفر به بدروم هتل ۵ ستاره ي ياسمين است كه در بين هتل هاي پنج ستاره بين ايراني ها بسيار معروف است. تمامي امكانات مورد نياز براي يك اقامت خوب در اين هتل براي شما مسافران فراهم است.

شماره تلفن: ۰۰۹۰۲۵۲۳۱۱۰۳۳۰

وب سايت: www.yasminbodrum.com

آدرس: Karakaya، Kadıkale Konut Yapı Koop.، ۴۸۹۷۰ Gümüşlük/Bodrum/Muğla، Turkey

هتل ياسمين

هتل گلدن ايج | Golden Age Hotel

ديگر هتلي كه مي خواهيم به آن اشاره اي داشته باشيم، هتل گلدن ايج است. اين هتل ۴ ستاره در شهر بدروم انتخاب بسيار خوب و همينطور اقتصادي است. هر آنچه كه از اقامت در يك هتل انتظار داشته باشيد در هتل گلدن ايج وجود دارد، پس نيازي به نگراني بابت محل اقامتتان لازم نيست كه داشته باشيد.

وب سايت: www.goldenagehotel.com

آدرس: ۱ Tilkicik Koyu Yalikavak، Yalikavak ۴۸۴۰۰

هتل گلدن ايج

هزينه خورد و خوراك در شهر بدروم

در سفر به شهرهاي تركيه نگران تنها چيزي كه نبايد باشيد، خورد و خوراكتان است، زيرا تركيه داراي فرهنگ غذايي مشابه با ايران است و تقريبا تركيبات غذايي اين دو كشور يكسان هستند. محبوب ترين غذاهايي كه در اين شهر مي توانيد ميل كنيد كوفته،كباب تركي و انواع مرغ هاي كبابي است. براي اين كه يك غذاي خوشمزه و عالي بخوريد حتما از محلي هاي اين شهر پرسجو كنيد، البته ما هم در ادامه راهنماي سفر به بدروم به چند رستوران خوب در اين شهر اشاره مي كنيم، اما خوب به هر حال آنجا زندگي مي كنند از اين جور مسائل بيشتر آگاه هستند.

در ادامه راهنماي سفر به بدروم به هزينه هاي مربوط به غذا در اين شهر را بر اساس سايت رسمي Numbeo ذكر مي كنيم، كه عبارتند از:

براي يك وعده غذا در يك رستوران ارزان قيمت بايد هزينه ۲۰  لير را بپردازيد.

براي صرف يك وعده غذاي دونفره در يك رستوران متوسط بايد ۸۰ لير پرداخت كنيد.

قيمت منوهاي مك دونالد در شهر بدروم به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۵٫۵۰ لير مي باشد.

براي تهيه آب معدني ۱ لير و اگر بخواهيد يك فنجان قهوه ميل كنيد بايد بابت آن ۷٫۵۰ لير بپردازيد.

هزينه خورد و خوراك در بدروم

رستوران هاي پيشنهادي در بدروم

  • رستوران ليمان كوفتجيسي | Liman Koftecisi

اگر خواستيد در سفرتون به شهر بدروم يك غذاي عالي با قيمت مناسب را ميل كنيد، رستوران ليمان كوفتجيسي مي تواند گزينه ي بسيار مناسبي برايتان باشد. پيشنهاد مي كنيم در اين رستوران حتما غذاي كوفته ليمان با ماست را امتحان كنيد.

آدرس: Eskiçeşme Mah., Neyzen Tevfik Cad. No:172, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

رستوران ليمان
  • رستوران آناليويا | Annalivia Restaurant

ديگر رستوران پيشنهادي در راهنماي سفر به بدروم رستوران آناليويا است كه مي توانيد غذاهاي تركي بسيار خوشمزه اي را در آن ميل كنيد.

آدرس: Gümbet Mahallesi, Gümbet Mahallesi, Erguvan Sk No:86, Bodrum, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

هزينه حمل و نقل در بدروم

هزينه بليط تك سفره ۳۰ لير

هزينه تاكسي زماني درون آن مي نشينيد ۴٫۵ لير و به ازاي هر يك كيلومتر ۳٫۵۰ لير به مبلغ اضافه مي گردد. اگر بخواهيد تاكسي منتظر شما بماند ۱۸ لير بايد پرداخت نماييد.

هزينه يك ليتر بنزين در اين شهر ۵٫۲۵ لير

هزينه حمل و نقل در بدروم

در بدروم چه كنيم؟

در بدروم زماني براي كلافگي و بي‌حوصلگي پيدا نمي‌كنيد. روزها مي‌توانيد به سواحل ديدني درياي اژه برويد و مهيج‌ترين ورزش‌هاي آبي را امتحان كنيد، سواحل بدروم از زيبايي خاصي برخوردار هستند. در ادامه راهنماي سفر به بدروم همراه ما باشيد تا جاذبه هاي گردشگري تور لحظه آخري بدروم در بدروم را برايتان شرح دهيم.

جاذبه هاي شهر بدروم

جاذبه هاي گردشگري در شهر بدروم

  • قلعه و موزه باستان شناسي سنت پيتر | Castle of St. Peter

“قلعه سنت پيتر” در قرن پانزدهم ميلادي توسط شواليه هاي رودوس توسط شخصي بنام پيتر، در اولين مكان تاسيس هالي كاناسوس و به روي جزيره زفيريون ساخته شد. وسعت اين قلعه حدود ۳۰۰۰۰ متر مربعه و ۵ برج داره كه يكي از برترين ديدني هاي تركيه و جاذبه هاي گردشگري بدروم به حساب مياد. در بازديد از اين قلعه به حال و هواي تاريخي جنگ هاي تركان سلجوقي برمي گرديد، همينطور مي توانيد از اشياي قديمي و كلكسيون ظروف شيشه اي باستاني موجود در اون كه از زير آب استخراج شده، ديدن كنيد. نماي بندر بين المللي و لنگرگاه از اين قلعه سوژه قشنگي براي عكس گرفتنه كه نبايد از دستش داد.

آدرس: Çarşı Mahallesi, Kale Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

قلعه بدروم
  • جزيره خرگوش | Rabbit Island

يك جزيره آرام و دوست داشتني كه ظاهر آن كمي شبيه به خركوش است و يكي از جاذبه هاي گردشگري در شهر بدروم به شمار مي رود.

آدرس: Karakaya، ۱۱۲۰. Sk.، ۴۸۹۷۰ Gümüşlük/Bodrum/Muğla، Turkey

جزيره خرگوش
  • ساحل بيتز | Bitez Beach

شهر بدروم پر از ساحل هاي ديدني و جذاب است كه مي توانيد با رفتن به آنها حسابي خوش بگذرانيد. ساحل بيتز هم يكي از همين ساحل هاي جذاب است كه در شهر بدروم وجود دارد. تعداد مغازه و رستوران در اين ساحل وجود دارد كه مي توانيد حسابي در آنها خوش بگذرانيد.

آدرس: Merkez Bitez, Bodrum, Bodrum City, Turkey

ساحل بيتز
  • دروازه ميندوس | Myndos Gate  

اين دروازه كه يك بناي تاريخي فوق‌ العاده روي بقاياي شهر هاليكارناسوس است، آخرين بخش باقي مانده از ديوارهاي مستحكم قلعه پادشاه ماسولوس مي‌باشد كه به طول هفت كيلومتر اطراف شهر باستاني را در بر مي‌گرفته است. گردشگراني كه عاشق سرك كشيدن به اين طرف و آن طرف هستند ويرانه‌هاي كوچك بسياري شامل مقبره‌هاي پراكنده و قسمت‌هاي موزاييك كاري شده كه در محوطه قرار دارند و بقاياي آثار بجاي مانده از خندق‌هاي قرن چهارم پيش از ميلاد را مي‌توانند ببينند.

دروازه ميندوس
  • موزه باستان شناسي زير آب | Museum of Underwater Archaeology

اين موزه كاملا خاص و برجسته در داخل قلعه سنت پيتر قرار دارد، كه حتي اگر شما به باستان شناسي زير آب علاقه‌اي نداشته باشيد بايد از آن ديدار كنيد. طراحي عناصر به نمايش درآمده  به بهترين شكل سازماندهي شده و خيره كننده‌گي آثار به كمك ابزارهاي نمايش چند رسانه اي تكميل شده است. پس از ورود، مجموعه اي ازكوزه‌هاي گلداني شكل بزرگ و كارگاه شيشه‌گري در برابر ديد شما قرار مي‌گيرد كه براي بچه ها جذاب خواهد بود،

آدرس: Castle of St. Peter, Bodrum City, Turkey

موزه آثار باستاني زير آب

راهنماي خريد در شهر بدروم

براي خريد در بدروم نگران چيزي نباشد، تنوع اجناس و فروشگاه‌هاي اين شهر در گشت و گذارتان حسابي سرگرم كننده هستند. در اينجا مي‌توانيد انواع و اقسام مختلف پوشاك، دكوري، خشكبار، پارچه‌هاي بي‌نظير دست باف و سوغاتي‌هاي متنوع را خريداري كنيد، اما آنچه كه خريد در اين شهر را محبوب كرده است، صنايع دستي آن است. رفتن به بازارهاي محلي بدروم برايتان خاطره جالبي خواهد شد. با ما همراه باشيد تا به معرفي چندين مركز خريد و بازار در بدروم بپردازيم.

مراكز خريد در شهر بدروم

  • بازار بدروم | Shopping street cumhuriyat cad

آدرس: Çarşı، Cumhuriyet Cd. No:۸۶، ۴۸۴۰۰ Bodrum/Muğla، Turkey

  • مركز خريد اواسيس | Oasis Mall

آدرس: Gumbet Mah، Bodrum Merkez

  • مركز خريد ميد تاون | Midtown Mall

آدرس: Kemer Mevkii Ortakent، ۴۸۴۰۰، Bodrum City

مراكز خريد بدروم
 
منبع : الي گشت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.